Már korábban említettem egy a franchise-hoz tartozó rajzfilmet ... de úgy gondoltam eljött az ideje, hogy beszéljek a játékokról is.
Szegény én (First World Problems)
Általában Playstation 3 platformon szoktam játszani. Pechemre a Mass Effect legelső része nem jelent meg különálló játékként. Miután 2. és 3. résszel is végeztem, megjelent egy Mass Effect Trilogy nevű pack, ami PS3 platformra is tartalmazza az első részt is, ... de hát most vegyem meg a már meglévő két részt újra, csak hogy a hiányzó 1 meglegyen? (és nem, nem fizetek PS Networkon azért, hogy letöltsem ... ha én játékot veszek, akkor szeretem a kezembe venni és tudni, hogy az enyém!)
Természetesen az epizód 2 megjelenésekor kárpótoltak bennünket PS3 gazdákat egy Genesis nevű DLC-vel (számunkra ingyenesen, a többi platformom pénzért), ami egy interaktív képregényt tartalmaz.
Citadel
A franchise
A Mass Effect világa és felépítése számomra egy jól sikerült mix azokból a dolgokból, amiket szeretünk az űroperákban. Egy helyen találkozik a Star Wars, Star Trek, Farscape, Babylon 5 és talán még sok más, de mégis végül valami egész egyedi lett. Rengeteg olyan dolog van, amit én űropera vagy sci-fi clichének tartok, de nem haragszok érte, mert jelen esetben nem a másolás és lekoppintás a cél, hanem, hogy most részese legyél te is annak, amit eddig csak a TV-ben/moziban néztél. Természetesen a fenti dolgok mellett rengeteg kreatív és egyedi megoldás is jelen van, de a lényeg, hogy egy szerethető, gazdag világot kapunk, mely helyet ad a már meglévő három játék történetének és az ehhez kapcsolódó sok-sok spin-offnak.
A trilógiában lévő főbb karakterek
Genesis
A Genesis, ahogy már említettük egy interaktív képregényt tartalmaz, melyre az ME2-ben lévő karakter alakotás előtt kerül sor. A Dark Horse Comics által készített képregény bemutatja az első rész cselekményét, Shepard kommentárjával kísérve. Értelemszerűen Shepard hangja függ attól, hogy milyen nemű karaktert kezdtünk. A képregény alatt a kulcsfontosságú döntéseket, melyek befolyásolják a következő részeket is, mi magunk hozhatunk meg, így nem maradunk ki a karakter konverzió gyönyöreiből!
Bár nem kárpótol 100%-ban a hiányzó részért, több mint a semmi.
Tudtommal készült egy Genesis 2 nevű DLC is a 3. részhez, de nem próbáltam még ki.
Kép a Genesis interaktív képregényből
Mass Effect 2
A sikeres első rész után a Mass Effect 2-re csak az tudom mondani, hogy ... bátor húzás! Nem hiszem, hogy túl nagy spoiler, ha elmondom, hogy a főhős, Shepard a játék első 5 percében meghal. Természetesen ez csupán átmeneti állapot, mert a Cerberus nevű egyfajta rasszista szervezet időt, pénzt és energiát nem sajnálva dolgozott azon a Lazarus Project keretein belül, hogy mi újra a galaxis megmentésére siethessünk.
Miután észhez térünk a 2 éves kómából a Cerberus kutató állomáson, meglepődve tapasztaljuk, hogy már megint megakarnak valakik ölni minket. Amint orvosoljuk a helyzetet, a Martin Sheen hangú Illusive Man közli velünk, hogy az epizód egyben történtek után újabb rossz fiúk tűntek fel a galaxisban.
A játék során célunk kinyomozni az új ellenség kilétét és galaxis legtökösebb legénységét (ilyen sci-fi expendables-t) összetoborozni a legyőzésük érdekében. 12 főből álló csaptunk (DLC-kkel együtt) nagyon színes. Rengeteg fajú, kasztú és jellemű lény csatlakozik hozzánk a szent cél érdekében, vagy csak mert jól fizető állás a galaxis megmentése, vagy esetleg egy hatalmas szívességért cserébe. A legénység többi tagja is érdekes és jó karakter, főképp Joker, a pilóta, vagy EDI, a hajó mesterséges intelligenciája.
Természetesen járhatunk kellhetünk a hajónkon, szabadon szétnézhetünk néhány városban a Citadellen, Omegán, Iliumon és Tuchankán. Bányászhatunk ércekért is a lakatlan bolygókon, bár van aki szerint ez a rész időhúzás lett. A főküldetés mellett, halom mellék küldetés van és beszélgethetünk is legénységünk tagjaival. Ez utóbbi kettő ajánlott is, hiszen érdemes kiérdemelnünk lojalitásukat, ha játék végén haza akarjuk hozni a legénységet a küldetésről.
Az említett badass csapat
Mass Effect 3
Eddig, az egyetlen egy játék, aminek a végét megkönnyeztem. (Nekem tetszett az ME3 EC vége, a közvéleménnyel ellentétben) Én alapból az Extended Cuttal játszottam végig, amit azután készítettek, miután a rajongóknak nem tetszett a játék eredeti befejezése, tehát nem tudom, hogy mit hagytam ki, de az ME3 EC-ben található 4 befejezés (ennyiről tudok, szóljatok, ha van több is), nekem bejött. Különösen tetszik, hogy a befejezések közül egyik sem "sötét oldalas", vagy ilyesmi. Valahogy mind kerek, életszerű, bizonyos szinten megalapozott és jellem, hozzáállás kérdése, hogy ki melyiket tekinti helyesnek vagy helytelennek.
A játék elején a Földet lerohanja a Reaper nevű szintetikus ősi faj (egyfajta sci-fi Ancient One-ok) ... ÉS PORIG DARÁLJA AZ EGÉSZET!!!!!
Ez a játék valami fantasztikus. Hol szomorú, hol pedig epic! Szóval ... otthagyjuk a Földet annak reményében, hogy gyorsan frissen a többi faj közreműködésével egy hatalmas sereget tudjunk összetoborozni, mellyel válasz csapást nyithatunk, illetve egy csodafegyver összerakását is elkezdjük.
Folyamatosan látjuk, hogy a seregünk, hogy áll, illetve a fő küldetés során a fegyver összerakásának fázisát is követhetjük. ... so fantastic!
Szokás szerint a galaxisban bárhova mehetünk freeben, de a lerohant naprendszerekben, már a Reaperek elkezdik üldözni a hajónkat! A sereggyűjtés nagyon hangulatos, a játék során pedig fel-fel tűnnek a korábbi részek szereplői (persze amennyiben életben vannak) és besegítenek ők is, illetve adhatnak küldetéseket, melyek teljesítésével tovább nő a Reaper ellenes haderő.
Ez a rész kapott egy online játékmódot is, de engem nem túlságosan kötött le. Ilyen Battlefield Mass Effect Edition szerűség az egész. Ezt a játékot nem erre találták ki! Sajnos a multiban elért sikereink beleszámítanak a single-ben összegyűjtött haderő pontjainkba, így mondhatni muszáj kipróbálni, de én gyorsan meguntam.
Ez a rész kapott egy online játékmódot is, de engem nem túlságosan kötött le. Ilyen Battlefield Mass Effect Edition szerűség az egész. Ezt a játékot nem erre találták ki! Sajnos a multiban elért sikereink beleszámítanak a single-ben összegyűjtött haderő pontjainkba, így mondhatni muszáj kipróbálni, de én gyorsan meguntam.
Reaper invázió Londonban
Gameplay
Keveset beszéltem magáról a játékmódról. Ahogy már említettem, a küldetéseken kívül cirkálhatunk szabadon a galaxisba és dokkolhatunk bizonyos helyeken, illetve küldetésekbe kezdhetünk. A küldetések alatt egyfajta RPG elemekkel dúsított TPS-t van alkalmunk kipróbálni. Természetesen a lövöldözések közben lepause-olhatjuk a játékot és kioszthatjuk a parancsokat a party tagoknak, vagy kiválaszthatjuk, hogy milyen képességet akarunk használni, esetleg fegyvert válthatunk. Berakhatunk dolgokat gyorsgombokra is, így aki a dinamikus játék élményhez van hozzászokva, nincs rákényszerítve, hogy helyzetenként megállítsa a játékot, de véleményem szerint jobban lehet úgy taktikázni. Külön tetszett a fedezékek használata a játékban. Lehet, hogy volt már sok ilyen korábban is, ahol ekkora szerepet kapnak, de számomra ez az első játék, amivel játszottam és van hangulata fedezék használatnak.
Sokan amúgy keserű szájízzel fogadják, hogy az RPG műfajt ötvözték az akcióval, de véleményem szerint, ebben az esetben ez szükség volt. Véleményem szerint teljesen elveszne az egész hangulata, ha egy KotOR szerű játékmenetet kapna. Az ME így lett hangulatos.
A párbeszédek már jobban hasonlítanak az RPG műfajra, bár szokásos felelet választós rendszer kicsit meglett reformálva. Az opciók elrendezése kontrollerbarát elrendezésben lettek tálalva, emellett a mi összes mondatunk is lelett szinkronizálva, így a kiválasztott válasz el is hangzik, de hogy ne legyen unalmas, hogy állandóan azt halljuk, amit már egyszer elolvastunk, a szinkronba kissé színesebben van megfogalmazva.
Döntéseinktől és válaszainktól függően kapunk pontokat, melyek további válaszlehetőségeket tesznek elérhetővé bizonyos helyzetek során.
Párbeszéd közben a választás módja
Összefoglalás
Nagyon tartalmas 3 (esetemben 2) játékról beszélünk. Bárkinek ajánlom, aki szereti az akció vagy rpg játékokat és az űroperákat, sci-fi-ket. A sorozat alatt a szinkron hangok nagyon jók, a történet lebilincselő, a karakterek és szereplők érdekesek, a hangulat és a zene epikus, a látvány pedig magáért beszél.
A fejenként min. 25-30 óra játékidővel kecsegtető 3 játék, a video/illetve PC játékok terén lévő minőségi sci-fi RPG-k (jó, részben RPG-k) hiányát igyekszik bepótolni.
Mindenképp próbáljátok ki, s meglátjátok beszippant a játék világa!
A fejenként min. 25-30 óra játékidővel kecsegtető 3 játék, a video/illetve PC játékok terén lévő minőségi sci-fi RPG-k (jó, részben RPG-k) hiányát igyekszik bepótolni.
Mindenképp próbáljátok ki, s meglátjátok beszippant a játék világa!
Cseri
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése