2013. július 8., hétfő

Mi .. ku? Miku? o.O


Hát ... nehéz erről dologról bármi véleményt is mondani, de mindenképpen megér pár gondolatot.
Ez a fura kék hajú lány a kultúra és a valódi zene halálának előhírnöke vagy lehetőségek tárháza?
... mivel Amy Lee-t egy pár gigás program sohasem fogja helyettesíteni, ezért valljuk be, az első lehetőség kizárt! ;)

Hatsune Miku

Mi a jó édes fene ez?
Vocaloid. A szó maga egyfajta énekszintetizátor programot jelent. Ez a program a dalszöveg és a kotta megadásával képes elénekelni a megadott dalt. Az ilyen programokhoz különböző hangcsomagok léteznek.
Az egyik ilyen hangcsomag, a fent látható Miku. Bár nem Miku az első és az utolsó ilyen Vocal izé, de az egyik legismertebb közülük. Szerintem simán nevezhető már popkultúrális figurának, tekintve, hogy már játékok és "koncertek" is készültek vele.

Mikuk

Személyes vélemény:
Bár magát a figurát már többször is láttam, nem igazán voltam képben mit is takar. Azt tudtam, hogy valami zenével kapcsolatos ... izé, de azt nem, hogy pontosan mi.
Aztán találtam egy ingyenes játék demot, ami egy ilyen ritmus játék volt, mint a guitar hero, csak éppen Mikuval és ezt kipróbálva kellett utána néznem a figura miben létének.
Miután megtudtam, hogy ezzel virtuális éneklő lánykával koncertet is csináltak, muszáj volt felvételt néznem a rendezvényről. ... és Jézusom.
Mindenféleképp látványos, ahogyan ott táncikál, meg ugrál és énekel. A kivetített figura és teljesen 3d érzetet kelt (nem tudom, hogy az ott jelenlévők ezt hogyan érzékelték), de érzelmet nem hiszem, hogy bárkiből is képes lenne kiváltani, ahhoz még fejlődni-e kell, feltéve, ha ez a dolog egyáltalán elérhető egy programozott énekes számára. A hangja is nagyon mű még, mint egy agyon autotune-olt énekes.
Ezek ellenére én látok fantáziát a dologban és talán egyszer készülhet ennek a technológiának a segítségével valami művészi. Ki tudja, talán még meg is érjük! :D

Vocaloidok

Összefoglalva:
Tessék megnézni! Én sem lettem túlzottan a rajongója, szerintem te sem leszel, de érdemes látni, hogy mit eredményez a technológia és a japán kultúra elegye.
Néhány link...
Elders react to Vocaloids (ha tudsz angolul vicces!): http://www.youtube.com/watch?v=wHhluDhVtjU
Hatsune Miku - "Ievan Polkka": http://www.youtube.com/watch?v=SEtjK5rLA3k

Személy szerint tudjátok mire várok? Sexoloid!!! Kutatók és japán perverz fejlesztők siessetek!
Érted, olyan lenne hogy, letöltöd és feltelepíted a ribanc.exe nevű fájlt! A telepítés során kiválasztod a paramétereket, mint a szem és hajszín, mell és derékbőség, stb., majd kivetíti holografikusan és adjad neki!
Ha pedig az asszony rajta kap, jöhet a magyarázat: "jajj dehát szívem, hologrammal nem megcsalás!" XD
Na de félre a tréfát! :D

Ennyit szerettem volna elmondani Mikuról, mindenféleképp kíváncsi vagyok a véleményetekre, szóval ne habozzatok írni vagy kommentelni! :)
Szép napot! ^^
Cseri

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése